Translate / Tłumacz

czwartek, 30 stycznia 2014

Hafciarka - pierwsza odsłona

Witam

      Wyszywam, wyszywam tę moją Hafciareczkę i oderwać się nie mogę. Tak mnie to wciągnęło, że aż żal mi się odrywać, na przykład po to aby obiad ugotować. Ale wiem. Coś jeść trzeba, samą robotą i miłością żyć się nie da.
       Do tego brakowało mi trochę kolorów. Wam też się zdarzało, że kolor podany przy wzorze nie pasował do koloru na schemacie lub na zdjęciu? . Właśnie coś takiego miałam, miał być ciemnobrudnoróżowy (tak był określony), a według numeru był brąz. Normalnie jak w mordę strzelił piękny brąz, w niczym nie przypominał tego brudnocośtam.
Ale od czego ma się ten zmysł artystyczny. Parę rzutów okiem na muliny i już wiedziałam jaki kolorek wybrać, a co!
No to teraz pokażę ile już zrobiłam. Od kiedy? Chyba od wtorku.


No i kawałek spódnicy jest.


Najgorzej idzie biała część. Po pierwsze białego nie widać na białej kanwie, po drugie jest tam blado szary i blado niebieski, których też nie widać. Co przy moim "sokolim" wzroku, jest nie lada wyzwaniem.

     A teraz inny hafcik. Otóż zbliżają się urodziny mojej siostry i zrobiłam dla niej taką oto kartkę






Mogę śmiało pokazać, bo siostra z braku czasu nie zagląda tutaj. Ot co.

I jeszcze jedna kartka, tym razem niestety kupiona. Szczerze, zabrakło mi czasu. Kartka dla Nikoli


 

Bardzo spodobała mi się ta wróżka, jest tak słodziutka, że już nie mam wyrzutów sumienia że jest kupna.

     Witam nowe obserwatorki, rozgośćcie się, zapraszam na pączki i faworki.
Dziękuję za miłe komentarze i trzymajcie się mocno bo strasznie wieje, pa.
     

20 komentarzy:

  1. Ha! Siostra nie zagląda, ale za to jej córka tak i do dosyć często! Ale nie martw się, nic jej nie powiem :) Pozdrawiam, Martyna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Martynko, ha ha, zaskoczyłaś mnie, ale pamiętaj, cicho sza. Pa

      Usuń
  2. Szkoda,że moja siostra nie haftuje- piękna , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Danusiu, ale nie ma sprawy, bardzo chętnie poudaję Twoją siostrę, tylko podaj adres. Mówię serio. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Teraz mam taką sytuację przy hafcie Jana Pawła II ( wzór pochodzi z jakiejś włoskiej gazetki) gdzie jeden kolor ( nici DMC ) powinien być 3371 a jest podany dwa razy czarny nr. 310 przy dwóch różnych symbolach...
    Sporo już wyhaftowałaś, a haftowanie nieźle wciąga :)
    Siostra jak dostanie tą śliczną kartkę, to kto wie, sama jeszcze zacznie hafcić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest z tymi numerami, trzeba bardzo uważać, bo można sobie narobić dodatkowej roboty, czyli prucia. A to nie jest miłe.
      A siostra to już nie jedną kartkę dostała i jakoś się nie rwie do haftu, pozostawia to mnie ha ha. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Sliczna kartka dla siostry. Na pewno będzie zachwycona. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tereniu. Zrobiłam niestety jeden błąd. Zawsze przyklejałam haft do karnetu taśmą obustronnie klejoną, a teraz zachciało mi się przykleić, niby to był klej do tego przeznaczony. Ale niestety kartonik się pomarszczył. A że dzisiaj musiałam już wysłać, to taki "poszedł". Ano człowiek całe życie się uczy. Pozdrawiam

      Usuń
  5. oj ja bardzo nie lubię wyszywać jasnymi kolorami na białej kanwie, niby wyszywam a i tak nic nie widać, dlatego te jasne kolory zostawiam sobie zawsze na koniec :-)
    kartka dla siostry śliczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Masz rację, chyba zostawię to białe na później, bo za oknem biało, na kanwie biało brrr.

      Usuń
  6. Różana kartka śliczna! Hafciarkę wyszyłam parę lat temu , pieknie sie prezentowała, wiem że Twoja będzie śliczna, więc życzę przyjemnego haftowania! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, mam trochę problemów z doborem kolorów, ale haft całkiem dobrze idzie. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Prezenty robione ręcznie, takie od serca - niosą ze sobą o wiele więcej radości i szczęścia, Pięknie jak zawsze :)

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. Różany obrezek jest piękny,ja bym go oprawiła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, może siostra to zrobi :) Może...

      Usuń
  9. Śliczna kartka dla siostry. A tempo aktualnej pracy powalające. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki, ale kochana tu nie ma się co śmiać, te białe części mnie wykańczają, białe na białym i białym pogania :)

    OdpowiedzUsuń